Székhelyszolgáltatás a lakberendezési cégemnek

A járvány ideje alatt rájöttem, hogy mennyire érdekel a lakberendezés. Sok időm volt internetezni, és valahogy mindig a dekorációs, rendrakós, rendszerezős tartalmaknál kötöttem ki. Utánanéztem a lakberendezés alapelveinek (tudtátok például, hogy mindig a lábbal rendelkező fotelek fognak szebben festeni a nappalidban, mint a láb nélküliek?), a színelméletnek, és elkezdtem saját magam is rajzolgatni különböző szobákat, tele egyedi ötletekkel, hogy hogyan lehetne őket a legjobban berendezni.

A szenvedélyemet végül sikerült a munkámmá alakítani: egy olyan vállalkozást alapítottam, ahol lakberendezési tanácsokat adok, elsősorban konyhák ízléses berendezésére. Azért a konyhákat választottam, mert szerintem őket a legnehezebb berendezni: a sok-sok konyhai berendezés, serpenyő, edény, robotgép, sütőlap és edénycsöpögtető miatt sokszor érződik zsúfoltnak és rendetlennek ez a helyiség, akkor is, amikor minden egyébként a helyén van.

Vicces, hogy pont én beszélek arról, hogy mindent a helyére tegyünk: nekem ugyanis a cég székhelye teljesen máshol van, mint ahol a vállalkozói tevékenységemet folytatom. Hadd avassalak be titeket ebbe a kis, egyébként teljesen törvényes titkomba: székhelyszolgáltatást veszek igénybe.

A székhelyszolgáltatás díja, ha jó helyet választ az ember, megfizethető. Ezért cserébe számos dologban kapunk segítséget: először is, bejegyezhetjük a cégünk székhelyét egy olyan településre például, ahol nem szednek iparűzési adót. Ez teljesen legális, nem tiltja törvény, azonban néhány dologra figyelnünk kell: például arra, hogy ebben az esetben is ugyanúgy a bejegyzett székhelyen fognak minket keresni a hatóságok, és ide fognak érkezni a céges levelek, küldemények. A hatóságok pedig nem veszik jó néven, ha teljes inaktivitást tapasztalnak a bejegyzett cég székhelyén: a Székhelyszolgáltatás24 oldalán azt olvastam például, hogy régebben már egy át nem vett küldemény is okozhatott súlyos gondokat, szankciókat, például azt, hogy a cég adószámát törlik, a tulajdonost pedig akár 5 évre is eltilthatják a cégvezetéstől.

Az ilyen kellemetlen esetek elkerülése végett fontos, hogy olyan cégre bízzuk a székhelyszolgáltatást, akik értenek ehhez. Úgy is mondhatnám, nem a székhelyszolgáltatás díja az egyetlen dolog, amit figyelembe kell venni, amikor az opcióink közül megpróbáljuk megtalálni a legjobbat. A Székhelyszolgáltatás24 például már 11 éve foglalkozik székhelymenedzsmenttel, ráadásul ügyvédi irodákkal is szoros kapcsolatban áll, úgyhogy mindig törvényesen és jogszerűen tudnak eljárni, legyen szó bármilyen intézkedésről. A székhelymenedzsment számos fontos szegmensét vállalja a Székhelyszolgáltatás24, úgy, hogy mellette a székhelyszolgáltatás díja nem magas. Például a cégnevet kihelyezik cégtáblára, jól látható helyre, hogy ebből se legyen semmiféle kellemetlensége az ügyfélnek. Meghatalmazással minden egyes levelet és csomagot átvesznek, ami a székhely címére érkezik, és külön kérés nélkül juttatják el a címzetthez, méghozzá úgy, hogy beszkennelik és e-mailben továbbítják. Ezt más szolgáltatók például nem automatizálják, hanem külön kell kérni a küldeményeink továbbítását, ami sokszor kellemetlenséget okozhat, hiszen nem mindig tudjuk előre, hogy egy levélre vagy csomagra számítunk, érkezhetnek ezek teljesen váratlanul is. A Székhelyszolgáltatás24 esetében nem kell ilyenektől aggódni, ráadásul a hónap végén az összes küldeményünket összegyűjtik, és az általunk kért címre kipostázzák a következő hónap első hetében. Ez nagyon hasznos, hiszen így mindig nyomon tudjuk követni a bejegyzett székhely történéseit – mintha tényleg ott lennénk nap mint nap! Természetesen olyan is előfordulhat, hogy a hatóságok ellenőrizni szeretnék a cégünket – ez minden cég életében megtörténik, az iparűzési adótól mentes környékekre bejegyzett vállalkozásoknál pedig fokozottan. Itt sem kell semmilyen problémától tartanunk: a Székhelyszolgáltatás24 gondoskodik róla, hogy a hatóságokat profin és törvényszerűen fogadják a munkatársai, és megfelelően képviseljék a cégünket. Ha bármiféle kényszerintézkedésre kerülne sor (például egy esetleges végrehajtásnál), sokkal nagyobb biztonságban vagyunk, ha nem az otthonunkba jegyezzük be a vállalkozásunkat, hanem székhelyszolgáltatást veszünk igénybe, hiszen így a végrehajtó nem a lakhelyünkön fog minket keresni, és nem a személyes ingóságainkat fogja lefoglalni, amit aztán hosszas pereskedés útján szerezhetnénk csak vissza. Tehát ezektől a kellemetlen vagy macerás teendőktől is megkíméljük magunkat, ráadásul a székhelyszolgáltatás díjába tartozik az is, hogy havonta egyszer tárgyalót igényelhetünk a székhelyen, ahol interjúkat, meetingeket is tarthatunk akár.

A Székhelyszolgáltatás24 profi csapata már a weboldalon is nagyon jó benyomást tett rám, ezért biztos voltam benne, hogy náluk szeretném ezt a szolgáltatást igényelni. Az oldalnak ugyanis nagyon szép, igényes designja van, jól megválasztott színekkel és jól átlátható elrendezéssel. Mivel nem kell rengeteg különböző fül mögött keresgélni a számunkra releváns infót, hanem minden egy helyen van, gyorsan és egyszerűen tudunk tájékozódni náluk.

A székhelyszolgáltatás díjáért cserébe nem kell irodát bérelni vagy adminisztrációt fenntartani, és minden vállalkozás számára elérhető. Ezért javaslom mindenkinek, aki saját vállalkozáson gondolkozik, fontolja meg a székhelyszolgáltatás lehetőségét!